Techniki profesjonalnej sprzedaży – skuteczny handlowiec

Techniki profesjonalnej sprzedaży - skuteczny handlowiec

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą wykształcić w sobie cechy dobrego handlowca, jak również posiąść umiejętności zarządzania procesem sprzedaży. Poznasz narzędzia niezbędne w procesie prowadzenia rozmów i negocjacji handlowych. Zdobędziesz praktyczne umiejętności m.in. w zakresie psychologicznych typów klienta, sposobów radzenia z różnorodnymi reakcjami klienta, określanie indywidualnych potrzeb klientów i dostosowanie do nich procesu sprzedaży. Rozwiniesz umiejętność budowania pozytywnego nastawienia i komunikowania w procesie handlowym. Nauczysz się radzić sobie z oporem klienta. Poznasz psychologię kontaktu z klientem, pierwsze wrażenie i efekt halo. Wyćwiczysz prezentację produktu oraz techniki skutecznej sprzedaży. Dokonasz autodiagnozy indywidualnych umiejętności. Poznasz zachowania, dzięki którym dowiesz się jak dbać o klienta by był on Twoim klientem na całe życie.

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Techniki i psychologia sprzedaży
  • Proces sprzedaży – ważne etapy
  • Co sprzedajesz najpierw?
  • Kiedy należy dokonywać oferty?
  • W jaki sposób i kiedy należy rozmawiać o zasobach finansowych Klienta?
  • Kiedy cena produktu jest ważna?
  • Sposób prowadzenia rozmowy i rozpoznawanie potrzeb Klienta
  • Jakie strategie wywierania wpływu stosują Klienci?
  • Czy Klient niezdecydowany jest trudnym Klientem?
  • Sprzedaż bezpośrednia
  • Odczytywanie sygnałów zakupu
  • Trudny klient i techniki radzenia sobie z nim
  • Zamykanie sprzedaży

W szkoleniu powinni wziąć udział:

  • Przedstawiciele handlowi,
  • Sprzedawcy,
  • Konsultanci ds. sprzedaży,
  • Menedżerowie,
  • Pracownicy Biura Obsługi Klienta
  • Wszyscy, którzy pragną nabyć umiejętności niezbędne do bycia kompetentnymi i profesjonalnymi sprzedawcami.

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności zarządzania procesem sprzedaży
  • Poznanie narzędzi niezbędnych w procesie prowadzenia rozmów i negocjacji handlowych.
  • Zdobycie praktycznych umiejętności m.in. w zakresie psychologicznych typów klienta, sposobów radzenia z różnorodnymi reakcjami klienta,
  • określanie indywidualnych potrzeb klientów i dostosowanie do nich procesu sprzedaży.
  • Rozwinięcie umiejętności budowania pozytywnego nastawienia i komunikowania w procesie handlowym.
  • Opanowanie technik radzenia sobie z oporem klienta.
  • Poznanie psychologii kontaktu z klientem, pierwszego wrażenia i efektu halo.
  • Wyćwiczenie prezentacji produktu oraz techniki skutecznej sprzedaży.
  • Dokonanie autodiagnozy indywidualnych umiejętności.
  • Poznanie zachowania, dzięki którym będzie wiedziało się jak dbać o klienta.

Realizacja szkolenia:

  • Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze, scenki
  • Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
  • Ilość uczestników w grupie szkoleniowej: 6 - 14 osób
  • Czas sesji szkoleniowej: 1 dzień tj. 8 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
  • Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.