Techniki profesjonalnej sprzedaży - skuteczny handlowiec
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą wykształcić w sobie cechy dobrego handlowca, jak również posiąść umiejętności zarządzania procesem sprzedaży. Poznasz narzędzia niezbędne w procesie prowadzenia rozmów i negocjacji handlowych. Zdobędziesz praktyczne umiejętności m.in. w zakresie psychologicznych typów klienta, sposobów radzenia z różnorodnymi reakcjami klienta, określanie indywidualnych potrzeb klientów i dostosowanie do nich procesu sprzedaży. Rozwiniesz umiejętność budowania pozytywnego nastawienia i komunikowania w procesie handlowym. Nauczysz się radzić sobie z oporem klienta. Poznasz psychologię kontaktu z klientem, pierwsze wrażenie i efekt halo. Wyćwiczysz prezentację produktu oraz techniki skutecznej sprzedaży. Dokonasz autodiagnozy indywidualnych umiejętności. Poznasz zachowania, dzięki którym dowiesz się jak dbać o klienta by był on Twoim klientem na całe życie.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Techniki i psychologia sprzedaży
- Proces sprzedaży – ważne etapy
- Co sprzedajesz najpierw?
- Kiedy należy dokonywać oferty?
- W jaki sposób i kiedy należy rozmawiać o zasobach finansowych Klienta?
- Kiedy cena produktu jest ważna?
- Sposób prowadzenia rozmowy i rozpoznawanie potrzeb Klienta
- Jakie strategie wywierania wpływu stosują Klienci?
- Czy Klient niezdecydowany jest trudnym Klientem?
- Sprzedaż bezpośrednia
- Odczytywanie sygnałów zakupu
- Trudny klient i techniki radzenia sobie z nim
- Zamykanie sprzedaży
W szkoleniu powinni wziąć udział:
- Przedstawiciele handlowi,
- Sprzedawcy,
- Konsultanci ds. sprzedaży,
- Menedżerowie,
- Pracownicy Biura Obsługi Klienta
- Wszyscy, którzy pragną nabyć umiejętności niezbędne do bycia kompetentnymi i profesjonalnymi sprzedawcami.
Cele szkolenia:
- Nabycie umiejętności zarządzania procesem sprzedaży
- Poznanie narzędzi niezbędnych w procesie prowadzenia rozmów i negocjacji handlowych.
- Zdobycie praktycznych umiejętności m.in. w zakresie psychologicznych typów klienta, sposobów radzenia z różnorodnymi reakcjami klienta,
- określanie indywidualnych potrzeb klientów i dostosowanie do nich procesu sprzedaży.
- Rozwinięcie umiejętności budowania pozytywnego nastawienia i komunikowania w procesie handlowym.
- Opanowanie technik radzenia sobie z oporem klienta.
- Poznanie psychologii kontaktu z klientem, pierwszego wrażenia i efektu halo.
- Wyćwiczenie prezentacji produktu oraz techniki skutecznej sprzedaży.
- Dokonanie autodiagnozy indywidualnych umiejętności.
- Poznanie zachowania, dzięki którym będzie wiedziało się jak dbać o klienta.
Realizacja szkolenia:
- Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze, scenki
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
- Ilość uczestników w grupie szkoleniowej: 6 - 14 osób
- Czas sesji szkoleniowej: 1 dzień tj. 8 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
- Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.