Zarządzanie zmianą w organizacji

Zarządzanie zmianą w organizacji

Znaczenie wprowadzania zmian do organizacji we współczesnym przedsiębiorstwie jest ogromne. Ważna jest znajomość metod i narzędzi wspomagającymi zarządzanie nimi, w szczególności w zakresie oporu na zmiany oraz nabycie umiejętności: wykształcenia postawy otwarcia na zmiany, autodiagnozy predyspozycji przywódczych, radzenia sobie ze zjawiskiem oporu. Szkolenie ułatwia zrozumienie procesu zarządzania i jego efektów w sytuacji wdrażania zmian. Uczestnicząc w warsztacie zdobędziesz praktyczne umiejętności oraz wiedzę o własnych siłach i słabych stronach. Zyskasz również umiejętność posługiwania się instrumentami koniecznymi do efektywnego zarządzania ludźmi w sytuacji zmiany jak np. style zarządzania dostosowane do poziomu rozwoju pracowników i wymagań sytuacyjnych, techniki sprawnego i efektywnego komunikowania w sytuacji zmian.

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Proces zmiany w organizacji, istota zarządzania innowacjami
  • Diagnoza gotowości do zmian na poziomie indywidualnym, grupowym i organizacyjnym
  • Czynniki sukcesu we wdrażaniu zmiany – 3-fazowy model Kurta Lewina
  • Etapy procesu wprowadzenia zmian w organizacji – model procesu zmiany
  • Bariery wdrażania zmian (zjawisko oporu wobec zmian i typy oporu wobec zmian)
  • Typologia i przyczyny psychologiczne oporu wobec zmian
  • Opór jako reakcja na stres i dynamika oporu
  • Jak zarządzać ludźmi „oporującymi” wobec zmian – praktyczne wskazówki i narzędzia
  • Komunikacja w sytuacji zmian
  • Przywódcze kierowanie zmianami
  • Kultura organizacyjna sprzyjająca zmianie
  • Zarządzanie konfliktem w zespole

Adresaci szkolenia:

  • Menedżerowie wyższego, średniego oraz niższego szczebla.
  • Kierownicy i liderzy zespołów pracowniczych
  • Liderzy i zespoły stojące przed koniecznością przygotowania się do zmian

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji przywódczych związanych z przygotowaniem i prowadzeniem procesu zmian.
  • Opracowanie indywidualnych scenariuszy i planów taktycznych zmian.
  • Poznanie psychologicznych i emocjonalnych aspektów zmian.
  • Wypracowanie stylu prowadzenia zmian kształtującego pozytywne środowisko pracy

Realizacja szkolenia:

  • Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze
  • Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
  • Ilość uczestników w grupie szkoleniowej : 6 - 14 osób
  • Czas sesji szkoleniowej: 2 dni 16 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
  • Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta