Zarządzanie różnymi typami osobowości
W każdej organizacji sukces zespołu zależy od współpracy poszczególnych członków grupy. Coraz większe znaczenie przywiązuje się do typów osobowości pracowników i wynikającego z tego faktu odmiennego dla każdej jednostki stylu zarządzania. W psychologii od dawna rozważa się czy większy wpływ na kształtowanie osobowości człowieka mają cechy dziedziczne czy wychowanie i środowisko życia. Dzięki temu szkoleniu poznasz metody skutecznej komunikacji z pracownikami o odmiennych typach osobowości. Menedżerowie muszą rozumieć mechanizm funkcjonowania człowieka w organizacji i jego oddziaływanie na efekty pracy grupowej. Muszą też rozpoznawać typy osobowości pracowników i członków zespołu oraz ich konsekwencje dla systemów motywacyjnych.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Typy osobowości
- Umiejętne rozpoznawanie typów osobowości
- Kody dostępu
- Style zarządzania różnymi typami zarządzania
- Sposoby rozwiązywania konfliktów w zależności od typu osobowości
- Komunikacja grupowa pomiędzy różnymi typami osobowości
- Proces motywowania pracowników a typy osobowości
- Wpływ emocjonalnych i społecznych cech jednostki na organizację
- Skuteczność pracy menedżera dzięki znajomości typów osobowości
Adresaci szkolenia:
- Menedżerowie wszystkich szczebli zarządzania
- Kierownicy projektów
- Menadżerowie zespołów
- Osoby zarządzające zespołem
- Kierownicy
Cele szkolenia:
- Poznanie metody skutecznej komunikacji z pracownikami o odmiennych typach osobowości.
- Zrozumienie mechanizmu funkcjonowania człowieka w organizacji i jego oddziaływanie na efekty pracy grupowej.
- Nabycie umięjętności rozpoznawania typów osobowości pracowników i członków zespołu oraz ich konsekwencje dla systemów motywacyjnych.
Realizacja szkolenia:
- Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze,
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty,
- Ilość uczestników w grupie szkoleniowej : 6 - 14 osób,
- Czas sesji szkoleniowej: 2 dni 16 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego),
- Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta