Profesjonalny sprzedawca – jak sprzedawać i zarządzać sprzedażą

Profesjonalny sprzedawca - jak sprzedawać i zarządzać sprzedażą

Dlaczego warto być sprzedawcą? Dla kogo odpowiedni jest zawód sprzedawcy? Od czego zależy sukces w zawodzie sprzedawcy? Zdobądź praktyczną wiedzę, która umożliwi Ci odpowiedzi na te pytania. Dowiedz się jak efektywnie prowadzić sprzedaż dzięki budowaniu dobrych relacji z klientami, jak pozyskać ich lojalność. Przyjrzymy się w jaki sposób w ostatnich latach zmieniła się sprzedaż i konsument, w którym kierunku dzisiaj idziemy, jak należy zmienić nasze podejście względem klienta. Dowiesz się jak budować profesjonalny wizerunek sprzedawcy i jak być pozytywnie postrzegany przez klienta. Jak wzbudzić chęć zakupu i zminimalizować opór. Zapoznasz się z podstawowymi zasadami i mechanizmami dotyczącymi zarządzania sprzedażą, tak aby realizować cele sprzedażowe. Nauczysz się długofalowego planowaniu sukcesu w sprzedaży.

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Czym jest sprzedaż?
  • Zmiany na rynku konsumenckim.
  • Przygotowanie do kontaktu z klientem.
  • Czynnik ludzki – nastawienie wewnętrzne.
  • Model sprzedaży.
  • Mechanizmy podejmowania decyzji zakupowych.
  • Stworzenie i rozwijanie skutecznej argumentacji.
  • Opór przed zakupem: „Za drogo”. – odpowiadanie na zarzuty.
  • Kanały i istota komunikacji w sprzedaży.
  • Co trzeba zrobić aby zaspokoić racjonalne życzenia klienta ?
  • Jak czytać klienta i co można z tym zrobić?
  • Jak doprowadzić do decyzji o zakupie?
  • Co to jest zarządzanie?
  • Zasady i mechanizmy w zarządzaniu sprzedażą.
  • Motywacja sprzedawców.

W szkoleniu powinni wziąć udział:

  • Sprzedawcy, handlowcy, kupcy
  • Menadżerowie i osoby zarządzające działami handlowymi
  • Uczestnicy zagranicznych wyjazdów handlowych
  • Przedstawiciele handlowi
  • Specjaliści ds. sprzedaży
  • Key Account Menadżerowie

Cele szkolenia:

  • Udoskonalenie umiejętności z zakresu sprzedaży.
  • Zwiększenie i efektywność rozmów sprzedażowych.
  • Odświeżenie dobrych praktyk w zawodzie sprzedawcy.
  • Poznanie mechanizmów podejmowania decyzji zakupowych.
  • Zdobycie praktycznej wiedzy, jak sprzedawać lepiej i więcej.
  • Zapoznanie się z zasadami skutecznej argumentacji.
  • Udoskonalanie umiejętności w budowaniu profesjonalnego wizerunku sprzedawcy.
  • Zapoznanie się z modelem sprzedaży.
  • Poznanie pozytywnych metod kończenia sprzedaży z klientem
  • Zdobywanie przewagi konkurencyjnej przy pomocy odpowiedniego zarządzania sprzedażą.

Realizacja szkolenia:

  • Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze, scenki
  • Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
  • Ilość uczestników w grupie szkoleniowej: 6 - 14 osób
  • Czas sesji szkoleniowej: 1 dzień tj. 8 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
  • Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.