Jak wygrać negocjacje – skuteczne strategie
Czym jest strategia w negocjacjach i jak ją mądrze wybrać aby osiągnąć sukces w rozmowach negocjacyjnych? Ten warsztat pozwoli opowiedzieć na to pytanie. Na szkoleniu poznasz sprawdzone sposoby jak określić strategie prowadzenia rozmów, co się bierze pod uwagę jak wybiera się określony plan działania, jaka strategia jest najbardziej skuteczna w rozmowach negocjacyjnych. W trakcie szkolenia poznasz metody przygotowania się do negocjacji i wyboru strategii. Dowiesz się czy warto zawsze negocjować twardo. Zdobędziesz wiedzę którą strategię wybrać siadając do stołu i co ma na to wpływ. Jakie są wady i zalety różnych stylów prowadzenia negocjacji.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Co to jest strategia w negocjacjach?
- Od czego zależy sukces w negocjacjach?
- Czynniki wpływające na wybór strategii.
- Plan działania
- Model tworzenia strategii negocjacyjnej
- Style negocjowania: twardy, miękki i rzeczowy – jak negocjować?
- Negocjacje merytoryczne
- Harwardzki projekt negocjacyjny
- Negocjacje Win – Win
- Twarde negocjowanie – dobijanie targu.
- Analiza: wybór strategii i podejścia do negocjacji.
W szkoleniu powinni wziąć udział:
- Sprzedawcy, kupcy
- Osoby zawodowo związane z prowadzeniem rozmów negocjacyjnych
- Uczestnicy zagranicznych wyjazdów handlowych
- Przedstawiciele handlowi
- Specjaliści ds. sprzedaży
- Key Account Menadżerowie
Cele szkolenia:
- Udoskonalenie umiejętności z zakresu prowadzenia negocjacji.
- Zapoznanie się z pytaniami, które trzeba sobie zadać zanim dokonamy wyboru stylu prowadzenia rozmowy.
- Poznanie metody prowadzenia rozmowy opracowanej według Harwardzkiego projektu negocjacyjnego.
- Poznanie różnych strategii negocjacyjnych, które przybliżą nas do osiągnięcia celu.
- Udoskonalenie umiejętności tworzenia planu działania, w którym powinno się przewidzieć ruchy przeciwnika i zastanowić się nad strategią i taktyką którą zastosujemy.
- Wypracowanie strategii która przynosi najwięcej korzyści w negocjacjach i jest korzystna dla każdej ze stron.
Realizacja szkolenia:
- Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze, scenki
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
- Ilość uczestników w grupie szkoleniowej: 6 - 14 osób
- Czas sesji szkoleniowej: 2 dni tj. 16 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
- Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.