Coachingowe przywództwo
Jednym z najczęstszych problemów z jakim spotykamy się na co dzień, jest to, że ludzie nie wiedzą jak wziąć sprawy we własne ręce i mówić o swoich potrzebach w prosty, wskazujący na pewność siebie sposób. Ciągle narzekania, ubolewania czy przenikanie istotnych spraw jest oznaką braku asertywności. Niektórzy ludzie nie mają z nią kłopotów i w naturalny sposób potrafią powiedzieć innym - czego potrzebują, jakie jest ich zdanie – nie nastawiając nikogo przeciwko siebie. Trening dostarcza uczestnikom szeregu technik i umiejętności otwartego i stanowczego, a równocześnie uprzejmego wyrażania własnych opinii i emocji, egzekwowania swoich praw oraz podejmowania decyzji. Asertywność to umiejętność społeczna, której można się nauczyć. Wiedzę zdobytą na szkoleniu wykorzystasz w pracy, w relacjach z przełożonymi, kolegami i podwładnymi oraz w domu, w relacjach z partnerem, dzieckiem i rodzicem.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Dlaczego nie jesteśmy asertywni?
- Asertywne techniki przeciwstawiania się manipulacji
- Naturalne mechanizmy reagowania na sytuacje konfrontacyjne
- Istota „wizerunku” samego siebie – w jakich sytuacjach chciałbyś się poprawić
- Elementy umacniania poczucia własnej wartości i przełamywania stereotypów
- Sztuka odmawiania i przyjmowania odmowy
- Umiejętność panowania nad emocjami
- Asertywne udzielanie i przyjmowanie krytyki
- Kiedy uległość przeradza się w agresje? - radzenie sobie z poczuciem winy i krzywdy
- Znaczenie asertywności w sytuacjach trudnych
- Asertywność w pracy i w relacjach osobistych
W szkoleniu powinni wziąć udział:
- Menedżerowie wszystkich szczebli
- Pracownicy działów finansowych, handlowych, marketingu
- Osoby pracujące pod presją
- Właściciele i pracownicy firm
- Osoby zarządzające zespołem
Cele szkolenia:
- Nabycie umiejętności, jak w naturalny sposób powiedzieć innym czego potrzebuje się, jakie jest własne zdanie, nie nastawiając nikogo przeciwko siebie.
- Dostarczenie i opanowanie technik i umiejętności otwartego oraz stanowczego, a równocześnie uprzejmego wyrażania własnych opinii i emocji, egzekwowania swoich praw oraz podejmowania decyzji.
Realizacja szkolenia:
- Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze,
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty,
- Ilość uczestników w grupie szkoleniowej: 6 - 14 osób,
- Czas sesji szkoleniowej: 2 dni 16 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego),
- Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta