Skuteczne negocjacje handlowe
Negocjacje handlowe są nieodłącznym elementem prowadzenia każdego biznesu. W warunkach gospodarki wolnorynkowej wygrywają ci, którzy potrafią dobrze i przede wszystkim skutecznie negocjować. Negocjacje handlowe są efektywnym narzędziem pozwalającym na rozwiązywanie konfliktów z partnerami handlowymi. Dzięki szkoleniu udoskonalisz umiejętność z zakresu przygotowania, prowadzenia i zamykania negocjacji. Dowiesz się jak ustalać cel negocjacyjny, czyli osiągać w negocjacjach to, na czym nam zależy z uwzględnieniem interesów drugiej strony. W trakcie szkolenia warsztatowego poznasz podstawowe reguły negocjacyjne pozwalające skupić się na rozwiązaniu problemu negocjacyjnego. Szkolenie pozwoli również na doskonalenie umiejętności komunikowania się z partnerem negocjacyjnym w warunkach konfliktu i stresu. W trakcie aktywnych zajęć warsztatowych wypracujesz style, metody i techniki negocjacyjne.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Dlaczego negocjujemy i jakie cele chcemy osiągnąć?
- Od czego zależy sukces w negocjacjach?
- Style negocjowania: twardy, miękki i rzeczowy – jak negocjować?
- Planowanie negocjacji, faza diagnozy- istota i znaczenie
- Negocjacje merytoryczne
- Cechy osobowości dobrego negocjatora - profil osobowościowy
- Sposoby na budowanie porozumienia
- Negocjowanie ze słabszej pozycji
- Trudne sytuacje w negocjacjach
- Twój magazyn negocjacyjnych taktyk
- Wywieranie wpływu na partnera rozmów, manipulacje i chwyty w negocjacjach
- Pojęcie „siły” i jej źródeł w negocjacjach
- Typologia rozmówców
- Etap końcowy - finalizacja negocjacji
W szkoleniu powinni wziąć udział:
- Sprzedawcy, kupcy
- Osoby zawodowo związane z prowadzeniem rozmów negocjacyjnych
- Uczestnicy zagranicznych wyjazdów handlowych
- Przedstawiciele handlowi
- Specjaliści ds. sprzedaży
- Key Account Menadżerowie
Cele szkolenia:
- Udoskonalenie umiejętność z zakresu przygotowania, prowadzenia i zamykania negocjacji.
- Nabycie umiejętności ustalania celu negocjacyjnego.
- Poznanie podstawowych reguły negocjacyjnych pozwalających skupić się na rozwiązaniu problemu negocjacyjnego.
- Udoskonalenie umiejętności komunikowania się z partnerem negocjacyjnym w warunkach konfliktu i stresu.
- Wypracowanie stylu, metody i techniki negocjacyjnej.
Realizacja szkolenia:
- Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze, scenki
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
- Ilość uczestników w grupie szkoleniowej: 6 - 14 osób
- Czas sesji szkoleniowej: 1 dzień tj. 8 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
- Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.