Skuteczna komunikacja interpersonalna – trening narzędzi komunikacyjnych

Skuteczna komunikacja interpersonalna - trening narzędzi komunikacyjnych

Wszyscy ze sobą rozmawiamy ale nie zawsze osiągamy efekty których byśmy sobie życzyli. Co jest tego powodem? Czemu tak trudno jest ze sobą rozmawiać? Czemu druga strona nie rozumie tego co mówimy? Czemu reaguje w taki sposób? Co zrobić aby inni chcieli nas słuchać i nas słuchali? Program szkolenia obejmuję szeroką wiedzę z zakresu narzędzi komunikacyjnych. Na szkoleniu przejdziemy przez cały proces komunikacji. Uczestnicy dowiedzą się co zrobić aby nasze komunikaty były efektywne i zrozumiałe dla drugiej strony, jak skutecznie wykorzystywać narzędzia i techniki komunikacyjne. Poznają bariery komunikacyjne, które czynią rozmowę nieefektywną i dowiedzą się jak tym zakłóceniom zapobiegać. Wypracują metody używania narzędzi komunikacyjnych aby były one skuteczne i pozwalały osiągać zamierzone przez nas cele w rozmowie z drugą stroną.

Zakres tematyczny:

  • Jak przebiega proces komunikacji?
  • Techniki i narzędzia komunikacyjne.
  • Bariery i błędy w komunikacji.
  • Aktywne słuchanie, czyli słucham i słyszę.
  • Diagnozowanie sposobów komunikowania się między ludźmi.
  • Jak na proces komunikacji wpływa Twoja osobowość.
  • Style prowadzenia rozmowy i style słuchania.
  • Metody skutecznego porozumiewania się.
  • Wyrażenia zakazane w komunikacji – co ich użycie powoduje.
  • Postawa – czy umiesz budować autorytet?
  • O czym mówisz kiedy milczysz?

 

Korzyści dla Ciebie:

  • Podczas szkolenia dowiesz się jak przebiega proces komunikacji i co zrobić aby nasze komunikaty były efektywne i zrozumiałe dla drugiej strony.
  • Poznasz istotne elementy mające ogromny wpływ na sposób przekazywania przez nas informacji.
  • Zdobędziesz wiedzę jak skutecznie wykorzystywać narzędzia komunikacyjne.
  • Dowiesz się co przeszkadza w komunikowaniu, poznasz bariery i błędy komunikacyjne, które bardzo utrudniają rozmowy między ludźmi.
  • Integralną częścią komunikacji werbalnej jest słuchanie tego, co mówi druga strona, na szkoleniu uświadomisz sobie jak ważne jest słuchanie autentyczne, aktywne czyli słucham i słyszę.
  • Dowiesz się co jest celem aktywnego słuchania i jakie płyną z niego korzyści.
  • Poznasz trzy style słuchania, zastanowimy się co one nam dają w rozmowach, jak ustosunkowujemy się do wypowiedzi rozmówcy, jak reagujemy na to, co mówi.
  • Odpowiemy sobie na pytanie – Jak chronić się przed błędną interpretacją?

Realizacja szkolenia:

  • Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze,
  • Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty,
  • Ilość uczestników w grupie szkoleniowej: 6 - 14 osób,
  • Czas sesji szkoleniowej: 2 dni 16 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego),
  • Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta