Savoir vivre w kontaktach biznesowych
Przebywasz na spotkaniach służbowych, konferencjach? Uczestniczysz w towarzyskich i rodzinnych spotkaniach? Warto więc byś znał zasady savoir vivre’u. Komu pierwszemu podać rękę? Jak i komu pierwszemu się przedstawiać? To szkolenie pomoże Ci zrozumieć istotę pojęcia savoir vivre’u. Zapoznasz się z zasadami zachowań, które będziesz mógł wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym. Po tym warsztacie nie będziesz doświadczał kłopotliwych sytuacji w których nie będziesz wiedział jak się zachować stosownie do sytuacji i do ludzi z którymi przebywasz.
Zakres tematyczny szkolenia:
- znaczenie pojęcia savoir vivre, etykieta
- faux pas oraz gafa – znaczenie i różnice między pojęciami
- witanie i pozdrawianie – kto pierwszy?
- podawanie dłoni – kto komu i kiedy?
- całowanie w rękę – czy to wciąż aktualne?
- ukłony
- przedstawianie się – czy samemu wypada się przedstawić, a jeżeli przedstawiam kogoś to komu pierwszemu?
- przechodzenie na formę „Ty” – kiedy i jak można to stosować
- wygląd profesjonalnej wizytówki
- zasady wręczania wizytówek
- zasady netykiety
- prawidłowe pisanie maili służbowych i nie tylko
Korzyści dla Ciebie:
- poznasz zasadę przejścia na formę zwracania się do siebie po imieniu
- będziesz wiedział w jaki sposób to zaproponować i komu można to zaproponować
- będziesz umiejętnie posługiwał się wizytówkami bez zagrożenia popełnienia faux pas
- bez problemu zaprojektujesz swoją profesjonalną wizytówkę
- poznasz zasady korespondencji mailowej – netykieta
- szkolenie pomoże Ci zrozumieć istotę i znaczenie pojęcia savoir vivre
- dowiesz się jak się ono zmieniało na przełomie wieków
- poznasz zasady zachowań, które będziesz mógł wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym – jak się witać, jak się przedstawiać, kiedy i jak podawać rękę
- nie będziesz doświadczał kłopotliwych sytuacji w których nie będziesz wiedział jak się zachować stosownie do sytuacji i do ludzi z którymi przebywasz
- świadomie i ze znajomością zasad savoir vivre’u będziesz poruszał się w towarzystwie ludzi
- zyskasz większą pewność siebie w kontaktach biznesowych i towarzyskich
Realizacja szkolenia:
- Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
- Ilość uczestników w grupie szkoleniowej : 6 - 14 osób
- Czas sesji szkoleniowej: 2 dni 16 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
- Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.