Savoir vivre w kontaktach biznesowych

Savoir vivre w kontaktach biznesowych

Przebywasz na spotkaniach służbowych, konferencjach? Uczestniczysz w towarzyskich i rodzinnych spotkaniach? Warto więc byś znał zasady savoir vivre’u. Komu pierwszemu podać rękę? Jak i komu pierwszemu się przedstawiać? To szkolenie pomoże Ci zrozumieć istotę pojęcia savoir vivre’u. Zapoznasz się z zasadami zachowań, które będziesz mógł wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym. Po tym warsztacie nie będziesz doświadczał kłopotliwych sytuacji w których nie będziesz wiedział jak się zachować stosownie do sytuacji i do ludzi z którymi przebywasz.

Zakres tematyczny szkolenia:

  • znaczenie pojęcia savoir vivre, etykieta
  • faux pas oraz gafa – znaczenie i różnice między pojęciami
  • witanie i pozdrawianie – kto pierwszy?
  • podawanie dłoni – kto komu i kiedy?
  • całowanie w rękę – czy to wciąż aktualne?
  • ukłony
  • przedstawianie się – czy samemu wypada się przedstawić, a jeżeli przedstawiam kogoś to komu pierwszemu?
  • przechodzenie na formę „Ty” – kiedy i jak można to stosować
  • wygląd profesjonalnej wizytówki
  • zasady wręczania wizytówek
  • zasady netykiety
  • prawidłowe pisanie maili służbowych i nie tylko

Korzyści dla Ciebie:

  • poznasz zasadę przejścia na formę zwracania się do siebie po imieniu
  • będziesz wiedział w jaki sposób to zaproponować i komu można to zaproponować
  • będziesz umiejętnie posługiwał się wizytówkami bez zagrożenia popełnienia faux pas
  • bez problemu zaprojektujesz swoją profesjonalną wizytówkę
  • poznasz zasady korespondencji mailowej – netykieta
  • szkolenie pomoże Ci zrozumieć istotę i znaczenie pojęcia savoir vivre
  • dowiesz się jak się ono zmieniało na przełomie wieków
  • poznasz zasady zachowań, które będziesz mógł wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym – jak się witać, jak się przedstawiać, kiedy i jak podawać rękę
  • nie będziesz doświadczał kłopotliwych sytuacji w których nie będziesz wiedział jak się zachować stosownie do sytuacji i do ludzi z którymi przebywasz
  • świadomie i ze znajomością zasad savoir vivre’u będziesz poruszał się w towarzystwie ludzi
  • zyskasz większą pewność siebie w kontaktach biznesowych i towarzyskich

 Realizacja szkolenia:

  • Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze
  • Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
  • Ilość uczestników w grupie szkoleniowej : 6 - 14 osób
  • Czas sesji szkoleniowej: 2 dni 16 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
  • Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.