Profesjonalny sprzedawca - jak sprzedawać i zarządzać sprzedażą
Dlaczego warto być sprzedawcą? Dla kogo odpowiedni jest zawód sprzedawcy? Od czego zależy sukces w zawodzie sprzedawcy? Zdobądź praktyczną wiedzę, która umożliwi Ci odpowiedzi na te pytania. Dowiedz się jak efektywnie prowadzić sprzedaż dzięki budowaniu dobrych relacji z klientami, jak pozyskać ich lojalność. Przyjrzymy się w jaki sposób w ostatnich latach zmieniła się sprzedaż i konsument, w którym kierunku dzisiaj idziemy, jak należy zmienić nasze podejście względem klienta. Dowiesz się jak budować profesjonalny wizerunek sprzedawcy i jak być pozytywnie postrzegany przez klienta. Jak wzbudzić chęć zakupu i zminimalizować opór. Zapoznasz się z podstawowymi zasadami i mechanizmami dotyczącymi zarządzania sprzedażą, tak aby realizować cele sprzedażowe. Nauczysz się długofalowego planowaniu sukcesu w sprzedaży.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Czym jest sprzedaż?
- Zmiany na rynku konsumenckim.
- Przygotowanie do kontaktu z klientem.
- Czynnik ludzki – nastawienie wewnętrzne.
- Model sprzedaży.
- Mechanizmy podejmowania decyzji zakupowych.
- Stworzenie i rozwijanie skutecznej argumentacji.
- Opór przed zakupem: „Za drogo”. – odpowiadanie na zarzuty.
- Kanały i istota komunikacji w sprzedaży.
- Co trzeba zrobić aby zaspokoić racjonalne życzenia klienta ?
- Jak czytać klienta i co można z tym zrobić?
- Jak doprowadzić do decyzji o zakupie?
- Co to jest zarządzanie?
- Zasady i mechanizmy w zarządzaniu sprzedażą.
- Motywacja sprzedawców.
W szkoleniu powinni wziąć udział:
- Sprzedawcy, handlowcy, kupcy
- Menadżerowie i osoby zarządzające działami handlowymi
- Uczestnicy zagranicznych wyjazdów handlowych
- Przedstawiciele handlowi
- Specjaliści ds. sprzedaży
- Key Account Menadżerowie
Cele szkolenia:
- Udoskonalenie umiejętności z zakresu sprzedaży.
- Zwiększenie i efektywność rozmów sprzedażowych.
- Odświeżenie dobrych praktyk w zawodzie sprzedawcy.
- Poznanie mechanizmów podejmowania decyzji zakupowych.
- Zdobycie praktycznej wiedzy, jak sprzedawać lepiej i więcej.
- Zapoznanie się z zasadami skutecznej argumentacji.
- Udoskonalanie umiejętności w budowaniu profesjonalnego wizerunku sprzedawcy.
- Zapoznanie się z modelem sprzedaży.
- Poznanie pozytywnych metod kończenia sprzedaży z klientem
- Zdobywanie przewagi konkurencyjnej przy pomocy odpowiedniego zarządzania sprzedażą.
Realizacja szkolenia:
- Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze, scenki
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
- Ilość uczestników w grupie szkoleniowej: 6 - 14 osób
- Czas sesji szkoleniowej: 1 dzień tj. 8 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
- Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.