Jak rozmawiać, aby inni chcieli słuchać – efektywna komunikacja w negocjacjach

Jak rozmawiać, aby inni chcieli słuchać – efektywna komunikacja w negocjacjach

Dobra komunikacja jest źródłem siły negocjatora. Na tym warsztacie zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które przybliżą Cię  do prowadzenia rozmów negocjacyjnych zakończonych sukcesem. Dowiesz się czemu tak trudno jest ze sobą rozmawiać i dlaczego druga strona nie rozumie tego co mówimy. Na szkoleniu przejdziemy przez cały proces komunikacji, dowiesz się co zrobić aby nasze komunikaty były efektywne i zrozumiałe dla drugiej strony, jak skutecznie wykorzystywać narzędzia komunikacyjne, jakie są bariery w komunikowaniu się i jak im zapobiegać. Czemu tak ważne jest autentyczne słuchanie naszego partnera w procesie negocjacji. Jak zadawać pytania – co one nam dają, jak je stosować aby osiągać zamierzone efekty w trakcie rozmów.

Na tym warsztacie zdobędziesz wiedzę jak świadomie wpłynąć na mowę ciała rozmówcy, zmienić jego nastawienie, rozszyfrować jego postawę. Dowiesz się co nasze gesty, mowa ciała, wyraz twarzy mówią drugiej stronie. W jaki sposób kontrolować mowę ciała, które gesty są odbierane w sposób pozytywny a które mogą być interpretowane negatywnie. Jak negocjatorzy powinni sobie z tym radzić, czego unikać a co może im pomóc w trakcie negocjacji. Jak w pierwszym kontakcie wzbudzić zaufanie, jak profesjonalnie przywitać się z rozmówcami, jak być postrzeganym jako osoba stanowcza, pewna siebie ale nie zarozumiała.

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Co to jest komunikacja i jak przebiega proces komunikacji w negocjacjach?
  • Jakie czynniki wpływają na wybór narzędzi komunikacyjnych?
  • Co wpływa na mowę ciała?
  • Pytania w negocjacjach - co one nam dają i jak je stosować aby osiągać zamierzone efekty w rozmowie.
  • Błędy i bariery komunikacyjne, które bardzo utrudniają rozmowy negocjacyjne
  • Wyrażenia zakazane w rozmowach negocjacyjnych - co ich użycie może spowodować.
  • Aktywne słuchanie, czyli słucham i słyszę
  • Trzy style słuchania, czyli jak odbieramy i reagujemy na to co mówi Partner negocjacji.
  • Jak odczytywać emocje Partnera rozmów.
  • Co to jest ekspresja niewerbalna i jak na jej podstawie budować swój wizerunek.
  • Gesty w negocjacjach - co oznaczają i jaki mogą mieć wpływ na przebieg rozmów.
  • Korzystanie z ciszy w trakcie negocjacji.

W szkoleniu powinni wziąć udział:

  • Sprzedawcy, handlowcy, kupcy
  • Osoby zawodowo związane z prowadzeniem rozmów negocjacyjnych
  • Uczestnicy zagranicznych wyjazdów handlowych
  • Przedstawiciele handlowi
  • Specjaliści ds. sprzedaży
  • Key Account Menadżerowie

Cele szkolenia:

  • Udoskonalenie umiejętności z zakresu prowadzenia negocjacji.
  • Zapoznanie się z efektywnymi narzędziami komunikacyjnymi w negocjacjach
  • Poznanie modelu komunikacji i wdrożenie jego zasad w prowadzenie rozmów.
  • Poznanie błędów i barier komunikacyjnych, które przeszkadzają w rozmowach i budowaniu długotrwałych relacji z Parterami negocjacji.
  • Wypracowanie wizerunku osoby stanowczej, pewnej siebie ale nie zarozumiałej.
  • Zapoznanie się z mową ciała, znaczeniem gestów i mimiką aby druga strona rozmów odbierała nas w sposób pozytywny.

 

 

 

Realizacja szkolenia:

  • Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo - treningowej (20%-80%): prezentacje, przykłady, formularze, scenariusze, scenki
  • Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne, certyfikaty
  • Ilość uczestników w grupie szkoleniowej : 6 - 14 osób
  • Czas sesji szkoleniowej: 1 dzień tj. 8 godzin szkoleniowych (z możliwością dostosowania indywidualnego)
  • Miejsce realizacji szkolenia w siedzibie klienta lub miejscu wskazanym przez klienta.